Ett litet monster

Idag har det verkligen vart en bra dag. Den har vart lugn men jag har fått gjort en massa! Ganska tidigt var jag iväg och hämtade paketen på posten och påvägen var jag vid återvinningen.
Resten av dagen gick jag omkring med min ljudbok i öronen (Martina Haags "Fånge i hundpalatset" som jag skrattar högt åt) och pysslat med det som var kvar att göra efter flyttningen. Alla mina smycken är sorterade, kontors/pysselgarderoben är organiserad och städ/verktygsskrubben är inte längre ett kaos. Har grejat i min egen takt och allt har blivit gjort utan stress och med ett leende pga ljudboken.
 
Nu på kvällen ville jag provsminka mig inför Halloweenfesten på lördag. Vill inte gojsa ihop något i panik när det väl gäller. Jag tog lite inspiration från superduktiga Linda och gjorde en vampyliknande sminkning i svart och rött. Jag ska nog köra på ännu mer svart nästa gång, lite mer ögonbryn och så har jag köpt jättelånga lösögonfransar som ska på. Lite fejkblod och sedan såg jag ganska läskig ut iallafall =)
 
Nu har jag tvättat av mig sminket och istället sitter jag med en chokladdoftande ansiktsmask och med olja i håret. Har nämligen köpt Ricinolja som jag ska testa i mitt hår ett par veckor. Det har fått blandade åsikter då många säger att håret växer fort som sjutton och för vissa inget alls. Ska testa iallafall och om inget händer så är det ingen skada skedd.
 
Om det är någon som sett in genom mitt fönster nu ikväll har de nog undrat vad det är för monster som vandrat omgkring. Först ett blodigt och nu en med ett brunt, stelt ansikte och turban på huvudet ;)
 
 
Några bilder på blodiga monstret. Väldigt svårt att ta kort i en mörk lägenhet och 50 mm objektiv utan stativ men...