Me <3 IKEA

Kära, kära IKEA har nu äntligen kommit till Uddevalla. Var ju där i fredags för att kika. Det var så sjukt konstigt att gå in där för i hela mitt liv så har IKEA betytt Göteborg. Så fort man går in så känner man sig hemma, det ser ju i princip exakt likadant ut (fast detta var faktiskt mycket finare konstigt nog). Så när man gick in så blev det liksom felkoppling i hjärnan för den tror ju självklart att jag är i Göteborg men jag vet om att jag är 10 min hemifrån, jättewierd! Iallafall så brukar jag alltid plocka på mig massa saker eftersom "det är en bit bort och man vet inte när man an åka nästa gång". Nu fick jag ju försöka lägga band på mig eftersom jag ju bara kan ta bilen nästa dag och köpa det om jag ångrar mig. Det är sjukt att man kan bli så glad pga ett varuhus!
 
I vilket fall så fick jag med mig lite saker, småsaker då jag ju egentligen inte var ute efter nåt speciellt. Köpte mina två nya blåa tallrikar. Jag bara älskar porslin och det blir så mycket roligare att äta och ta kort på maten om man varierar tallrik ibland ;)
 
Det mesta som följde med var små kontors och pysselsaker. De hade en stor avdelning med Sara-pyssel och speciellt ett eget litet hörn med bara rosa saker =D Kommer garanterat bli en till tur i veckan som kommer!
 
 
Supersöta etiketter i massa olika utförande, 10 st för 9:-
 
 
Lite smått och gott. Har letat efter en inköpslista till kylen som inte har nåt tråkigt blommotiv på. Dessa sakerna kostade också typ 9-10:- styck
 
 
Silkespapper, alltid bra att ha! Typ 20:-
 
 
Okej, jag behöver verkligen inte en till kaffemugg. Men jag var tvungen att ha EN iallafall, det förstår ni väl!? 15:-
 
 
Somriga engångstallrikar, perfekt när man inte orkar diska! 10-20:-