Hoppsan

Inser att det är fredag imorgon och jag som tyckte det var måndag typ igår. Denna veckan är den som jag är mest ledig men om jag kikar runt hur det ser ut i min lägenhet så fattar jag att det inte var så ledigt. Måndag och Ullared gick såklart fort och hade ju besök av Nelvin på kvällen också. Tisdagen blev en riktig heldag med lillprinsen, vi åkte mot Göteborg runt 11 på förmiddagen och var inte hemma fören 9 timmar senare. Nelvin ville aldrig gå ifrån Universeum så hann inte med så mycket mer men han var nöjd och det är huvudsaken. Mina två första lediga dagar var väldigt trevliga men jag befann mig även på två av de platserna man helst ska undvika när skolorna har lov =) Väldgt mycket folk och barn i x antal timmar gör att man blir ganska trött.
Igår var det ytterligare ett 10 timmars pass för att sedan direkt hem och nästan stressa ihop en tårta plus förbereda till två andra. Var klar runt midnatt och somnade inte fören närmare 1, inte så kul imorse när klockan ringde 05.10.
Skyndade mig hem efters jobbet även idag för att ta emot veckans första tårtkund och sedan få ihop tårta nummer två och tre.
Var klar strax efter 20 och då var jag så fruktansvärt trött så la mig och sov 20 minuter för att orka se Hela Sverige bakar.
Tårtorna är klara men köket är långt ifrån iordning. Får göra ett snabbt röj sedan och försöka att prioritera sömn inatt. Efter imorgon är jag ju ledig helgen så får ta tag i resterande kaos då. Har en fjärde tårta som ska fixas på lördag också men kommer ha lite mer tid att förbereda så det känns inte stressigt.
 
Har såklart massa bilder från Universeum som jag hoppas kunna lägga ut i helgen.
 
Trevlig Halloween förresten! Första året på länge som jag inte ska ha/gå på Halloweenfest, men det känns lite skönt också för har som sagt inte haft så mycket tid att tänka på kostymer och liknande. Får hålla till godo med de tidigare årens bilder...