I väntan på stormen

Det skulle ju visst vara storm just nu. Hela dagen har det enda man hört på radion vart hur en klass 3 varning utfärdats och man ska ta bort lösa föremål från trädgården. Jag förväntade mig ett kaos med träd som flög runt men har fortfarande bara vart regn och lite blåst som de senaste veckorna. För att hinna hem innan "stormen" så åkte vi klockan 7 imorse. Det var jag, syster, mamma och Nelvin som med Budapestbakelser och kaffetermos begav oss nedåt.
Mina misstankar besannades där nere, galet med folk pga höstlov och löning. Ändå gjorde vi våran snabbaste runda hittills och stod vid kassorna ca 4 timmar senare. Helt fullpackat var det i bilen trots att vi alla handlade mindre än vi brukar. Väldigt nöjd med det jag fick iallfall för hittade allt på min lista.

När jag kom hem körde jag fort ner till Willys för att handla och hämta ut min nya iPhone. Sedan sökte jag skydd i lägenheten eftersom jag fortfarande trodde det skulle bli orkan. En liten stund senare kom Nelvin hit, han ska sova här eftersom han har lov och vi ska spendera morgondagen tillsammans. Han har suttit framför sitt spel hela kvällen och jag har pysslat med telefonen. Håller på att föra över allt till datorn så jag kan få med allt till min nya vita skönhet. Tar ett tag med alla bilder jag har men ska nog få ordning på det tillslut =)
 
Så fort det är klart blir det sängen för att orka med en massa bus på Universeum imorgon.