Snart november

Hej hej!

Det är helt otroligt att det snart är november. Jag märkte knappt av att september flög förbi och nu har oktober plötsligt försvunnit utan att jag hunnit reagera. Om tiden nu rusar fram så fort så kommer ju de 10 veckorna jag har kvar på min graviditet vara slut innan jag vet ordet av. Men å andra sidan så tror jag kanske att sista tiden kommer gå långsamt då man kommer gå och längta extra mycket plus att jag inte kommer jobba utan vara ledig vilket kan göra att dagarna går långsammare. Men jag skulle föredra att jag får lite mer tid nu på slutet då det varit så hektiskt från dag ett att jag knappt hinner känna efter. Så de sista 8 veckorna då jag inte behöver jobba ska jag försöka att förbereda mig på allt som kommer hända. Det gäller även att försöka njuta av att vara gravid nu då jag är övertygad om att jag kommer sakna denna tiden trots att det ibland kan kännas lite tufft.

I helgen var det jobb. Nu har jag bara nästa söndag kvar av helgjobb vilket är riktigt sjukt då jag är så van att jobba varannan helg då jag gjort det i över 10 år. Kommer kännas konstigt men så underbart! 
Jag hade det lugnt på tårtfronten så jag hann till och med att träffa mina tjejer på lördagskvällen. Jag och Malin var hos Sophia i Trollhättan och kollade på film. Rättare sagt så kollade mest Malin på film då jag och Sophia sov oss igenom större delen av filmen. Så går det när man är gravid eller som i Sophias fall har en tremånaders bebis :)

Efter jobbet på söndagen åkte jag ner till Göteborg för att umgås med Patrik. Vi hade en jättemysig kväll med middag på stan och sedan glass i soffan framför en film, som jag såklart lyckades missa slutet på då jag somnade.. Haha!

Igår och idag har varit mina lediga dagar och jag har tagit det i ganska lugnt tempo. Dock har jag såklart jobbat med veckans tårtbeställningar och nästan allt har jag nu hunnit förberett så det känns väldigt skönt. Idag var jag även iväg på massage då jag har så grymt ont i ryggen sen några veckor. Det gick ju inte direkt att massera som vanligt utan vi fick improvisera med hur jag skulle sitta osv. Men hon fick ändå hittat området där jag just nu har som mest ont och jösses vad det knäppte och var smärtsamt just där. Har fortfarande ont men hoppas att det kommer bli en liten förbättring, hon fick iallafall igång blodcirkulationen så alltid något.

Ska nu strax krypa ner och unna mig riktigt många timmars sömn inatt för imorgon är det kvällsjobb, näst sista kvällspasset, tjoho!



Magen i veckan, är nu i 30


Älskling med sin tjejiga drink på Pinchos i söndags


Natti natti!