Att komma igång

Hej vänner!

Det här med att komma igång med bloggandet går lite segt i början eftersom jag fortfarande har så mycket att göra. Men det gäller framförallt att få in den vanan igen som jag ändå har haft i många år tidigare.

Det gäller att att försöka skriva oftare nu eftersom det händer så fruktansvärt mycket med bebisen. Bara sedan sist har magen växt en hel del och jag känner sparkar och knuffar många gånger varje dag. Från att det bara varit något pyttelitet som man knappt kunnat förstå så bor nu en människa som SKULLE kunna överleva på utsidan där inne. Det är såklart fortfarande helt overkligt och så kommer det vara fram till pysslingen är ute. Men nu när man på riktigt kan känna hen så kan man bygga en relation kan man säga.

Jag och Patrik har kommit ganska långt i planerandet och vi har väl egentligen bestämt det mesta angående det materiella iallafall. Igår beställde vi faktiskt vår barnvagn som kommer i december, skönt att ha det klart eftersom vi har kollat vagnar i över tre månader. Det är verkligen en djungel! Kommer bli ett eget inlägg om vagnen sedan =)

Idag är jag hemma och har hittills jobbat med tårtorna. Ska ta en sväng till affären nu och fixa lite saker innan jag ska på kalas till min stora kusin som fyller hela 14 år idag.

Nu kom klarblå himmel och sol också, mycket oväntat eftersom det för en timmeslång var kolsvart och åska.

Känns som det blir en bra fredag!