Jobba ikapp-måndag

Hello!
I fredags var det fullt upp då jag först jobbade, handlade och sedan hem för att möta en kund. När det var hämtat och första omgången tvätt låg i maskinen  åkte jag ner till gymmet och körde en dryg timme. Resten av kvällen sprang jag nere i tvättstugan och varvade det med att göra en stor tårta och fylla två nya.
 
I helgen var jag ledig men nästan varje minut har vart planerad ändå. På lördagen skulle jag handla det sista inför kvällen, hämta upp rena tvätten, städa undan, ta emot en kund, göra tre tårtor och vara klar till 19.00 då jag skulle iväg på fest. Det var på håret men fick gjort det som hade högst prioritet och jag var klar när Emma och Åke kom och hämtade mig till festen. Vi var bjudna till Malin och Rasmus där det var en hel del folk och vi hade riktigt trevligt fram till strax innan midnatt då vi fortsatte på Mortens. Patrik kom direkt från jobbet och mötte oss på krogen.
 
Igår började dagen med att första kunden kom och hämtade sin tårta. Sedan var det några timmar då man seg i hela kroppen försökte få ihop sig själv och lägeheten i bra skick. Runt 15 kom Patrik hem efter träning med sitt kock-lag, han slocknade sen i soffan fram till 17 då Emma, Åke, Nelle, mamma och Björn kom på lite fika (födelsedagsfika då Patrik fyllde år på lördagen)
När de hade gått var det bara segt resten av kvällen. Soffläge och skräckfilm tills läggdags, som söndagar ska vara!
 
Idag däremot är det dags att ta tag i saker. Patrik åkte till Göteborg och jobb vid 11 och sedan dess har jag laddat inför dagens måsten. På listan står bland annat diska, vika in berget med tvätt, betala räkningar, planera veckans 5 tårtor, börja göra det sista på bokföringen och allmänt plock här hemma.
 
Har just druckit dagens första kopp kaffe och ska nu ta mig an sista disken!
 
 
 
Stora tårtan från i lördags
 
 
Jag passade på att få bort den fula utväxten i fredags också
 
 
Lördagskvällen
 
 
 
Den något lugnare söndagen
 
 
Min lilla födelsedagstårta till Patrik