Lite ledig iallafall

Hallå!
 
Som de flesta av dagarna har denna mest bestått av jobb. Igår var jag på Kajkanten klockan 06.30 och jag var färdig med tårtjobbet här hemma klockan 03.30 så jag hade nästan ett helt dygn oavbrutet med arbete. Det är ganska så ansträngande och om man lägger till att jag nu är snart 26 fullgånga graviditetsveckor så blir det ganska krävande i längden. Dock så är jag van och det känns inte så illa eftersom jag vet att jag kör hårt nu för att snart kunna vara ledig och endast vara mamma.
 
Nu har jag iallafall städat köket och tårtan står färdig i kylen så resten av kvällen ska jag ägna åt mig själv. Ska bli skönt att få lägga sig i soffan med en skål popcorn för ryggen är inte jätterolig. Dock är det ganska svårt att sitta och ligga också nu för tiden. Värst är det på natten då det är svårt att hitta en bekväm position. Jag ska beställa hem en gravidkudde och hoppas att det kan hjälpa lite.
 
Ja, vad händer annars? Mest jobb som sagt och in emellan försöker jag och Patrik umgås och planera inför den lilla. Vagnen är beställd, vi har bestämt var allt ska vara i lägenheten, en hel del kläder är inhandlade och vi har väl pratat igenom det mesta. Ska snart gå på ett par föräldrakurser och det ska bli skönt att få lite mer information för det är ju så mycket nytt nu så det är inte lätt att ta in allt, speciellt med den tidsbristen som jag har =) Men något som jag tänker på ofta när jag känner att allt blir lite övermäktigt är att min syster fick sitt barn när hon var 15 år gammal. Den ungen har blivit så stor och fantastisk så om hon klarade av att hantera det när hon inte ens hunnit gå klart grundskolan så ska allt jag det med som är dubbelt så gammal ;) Det känns tryggt på något sätt och är övertygad om att det mesta kommer komma naturligt sen i vilket fall.
 
 
Nu ska jag ta en dusch och krypa ner under en filt och kolla på film tills det är dags att sova.
 
 
 
 
 
Första fotot på hela familjen <3
 
#1 - - Emma :

Älskar dig!!! Du kommer bli världens finaste mamma & jag ska bli en lika bäst moster som du alltid varit <3 ni kommer bli underbara föräldrar!