En vecka sedan sist

Tjoho!
Ännu en vecka har passeray sedan jag sist kikade in här på bloggen som varit min kompis sedan 2007 (!).
 
Måndag och tisdagen var jag ledig som vanligt men såklart en del att pyssla med. Onsdag- fredag hade jag vanliga arbetsdagar och sedan kom den efterlängtade helgen. Hade visserligen 4 tårtor som hämtades på lördag och söndagen men var "ledig".
 
På lördagen kom Patrik hit vid lunchtid och vi handlade lite inför kvällen innan vi åkte hem. Vi båda två höl sedan till i köket där jag gjorde tårta och han fixade med kvällens mat. Så skönt att ha någon att lämna ifrån sig köksarbete till och vara helt lugn. Jag brukar ha svårt att lämna ifrån mig kontrollen när det gäller köket men inte i detta fallet.
 
Strax innan 19 kom Peter, Sophia och Rasmus till oss och vi hade en supertrevlig kväll.
 
Försökte ha lite sovmorgon på söndagen men fick ändå kliva upp i någolunda tid för att ta emot veckans sista kunder. Patrik åkte hem vid 12 och resten av dagen röjde jag lägenheten och påbörjade veckans tårtjobb.
 
Har varit ungefär samma stil idag som igår men skillnad att jag fick en paus på eftermiddagen då Karin kom förbi på kaffe. Vi satt och pratde i nästan 3 timmar, det blir lätt så när man ses såpass sällan och det finns alltid tusen ämnen att avbeta =)
 
Nu har jag tredje tårtbotten i ugnen och jag ska precis sätta mig och modellera. Denna veckan är ovanligt bokad med 6 stycken beställningar och ska ju dessutom jobba fem dagar så kommer. Kommer alltså inte bli många minuter över till annat.
 
Ser fram emot juli då jag går på semster och verkligen ska vara LEDIG! Bara att köra på tills dess ;)
 
 
 
Iphonebilder!
 
 
Middagen hos Patrik i söndags
 
Blir alltid bortskämd med frukost i soffan hos honom också
 
Laddar upp med kaffe i början av veckan
 
 
Har börjat träna utomhus lite nu, så skönt på vårkvällar när det inte blåser för mycket
 
Bananplättar, alltid lika gott!
 
Bäddade ner mig inför säsongsavslutningen av Pretty little liars, en riktig nagelbitare!
 
 
Morgonkaffe på fredagen, bara 6 timmar kvar till helg!
 
Lördagskvällen
 
Idag började jag med att skriva listor och försöka strukturera upp arbetet
 
Riktigt härligt med sol på balkongen
 
Fruktfat och kaffe bjöd jag Karin på