Lördagskväll med glassen i högsta hugg

 Jag trodde nästan inte det var någon i min närhet som fortfarande läser min blogg eftersom jag varit så sjukt dålig på att uppdatera den senaste tiden (läs åren) men det vekar vara några stycken iallafall. Det gör att jag får lite ny energi att fortsätta skriva.

Nästan hela detta året har jag haft tårtbeställningar varje vecka och det har varit fullbokat varje helg hela sommaren till nu. Denna helgen hade jag "bara" 3 beställningar och därav haft en riktigt lugn vecka. Nästa blir samma med ungeför lika många beställningar. Å ena sidan har jag längtat så efter lite lugn men nu är jag så van vid extremt mycket jobb att jag nästan får lite skuldkänslor om jag inte tar emot fullt med bokningar. Haha, man blir lite arbetsskadad men jag vet också att när jag slutar jobba om ca 3 veckor kommer det inte ta lång tid innan jag njuter fullt av att få slappna av helt. Såklart kommer jag sakna att greja med tårtor jättemycket men om det kliar i fingrarna kan jag ju faktist sätta mig och göra lite dekorationer för skojs skull. Min förhoppning är också att kunna blåsa lite mer liv i min tårtblogg som även den blivit lidande pga tidsbristen.

Igår jobbade jag hela dagen men det gjorde att när mina två kunder imorse hämtat sina tårtor hade jag resten av dagen ledig. Den har jag spenderat med Karin som kom förbi och hämtade mig strax innan 13. Vi har gått på loppis, suktat efter fina saker på Två fröknar och seda ätit en supergod lunch. Tiden sprang iväg som den lätt gör när två vänner som inte setts på flera månader börjar prata om allt som hänt sedan sist. Det är underbart att få komma iväg och få vara Sara en stund och inte bara gravid workoholic, hihihihih!

Resten av dagen har jag spenderat i köket men för en gång skull inte för jobb utan bakat till pappas kalas imorgon. Patrik kommer på eftermiddagen, kalaset är på kvällen och det är allt som är planerat. Måndag ska jag spendera i Ullared med mamma. Tänk att detta blir min sista gång någonsin utan mitt barn, helt sjukt om jag börjar tänka på det! Ska inhandla lite småsaker som är kvar till bebisen men blir nog inte så mycket till mig själv. Det går ganska fort på klädesavdelningen nu för tiden då INGET passar och om det någon gång finns ett mammaklädesutbud så är det pyttelitet! Men det blir ju billigare iallafall :D

På tisdag är det dags för ett besök hos barnmorskan igen, vårt tredje. Det har varit väldigt lång tid emellan besöken i början men nu kommer det bli ganska tätt.

Imorgon går vi in i vecka 29 och det känns sjukt att det är så få veckor kvar även om den sista tiden garanterat kommer seeega sig fram :)


Har just ätit glass rakt ur förpackningen så jag nästan mår illa men det känns som en ganska bra anledning till illamående ;) Ska strax gosa ner mig i sängen och krama min gravidkudde.


Natti natti på er!